Friday 4 December 2020

CADANGAN SET PERTAHANAN BADAN DAN TINGKATKAN ANTIBODI DENGAN VITAMIN SHAKLEE

 Pengedar Shaklee Segamat:Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Dengan Vitamin Shaklee

Assalammualaikum dan salam sejahtera

Entri kali ini saya nak share dengan korang semua bagaimana nak tingkatkan imun badan dengan pengambilan supplemen yang betul bertujuan supaya badan kita dapat mencegah dari segala jenis penyakit.Tajuk entri kali ini :Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Dengan Vitamin Shaklee

Sekarang sibuk tentang penularan COVID-19 di negara kita .Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Dengan Vitamin Shaklee memainkan peranan yang sangat penting dalam melindungi tubuh badan kita dari selalu jatuh sakit dan memastikan kita sentiasa dalam menjalani hidup seharian.

Jom kita baca sedikit tentang imun:-

Sistem imun merupakan sistem pertahanan atau kekebalan tubuh. Sitem imun berperanan dalam mengenal, menghancurkan benda-benda asing atau sel abnormal yang merugikan tubuh.

Sistem imun tidak memiliki tempat khusus dalam tubuh manusia dan tidak dikontrol oleh organ pusat, seperti otak.

Sel-sel tertentu berperanan sebagai pasukan pertahanan untuk memerangi benda asing yang masuk tubuh yang berpotensi menimbulkan gangguan pada tubuh.

Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Dengan Vitamin Shaklee

Sesuai untuk korang yang mementingkan kesihatan dan mempunyai bajet tertentu :
  • Garlic Complex Shaklee


Garlic Complex Shaklee adalah sejenis supplement yang diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas dan bebas 100% daripada penggunaan racun perosak. Pembuatan supplement Garlic Complex dilakukan pada terkawal iaitu pada suhu bilik tanpa haba semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100%. (tidak semua garlic yang dijual dipasaran mempunyai Allicin aktif).

Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, dan mempunyai sifat penyembuh. 

Kegunaan allicin pada bawang putih untuk kesihatan adalah :

·         πŸ’Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
·      πŸ’Menormalkan keseimbangan lipoprotein
Menurunkan tekanan darah
·        πŸ’ Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
·         πŸ’Berfungsi sebagai anti-oksidan
·         πŸ’Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
·         πŸ’Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
·         πŸ’Bantu rawat asthma

  • SR Vitamin C Shaklee



Mengapa Vita-C Plus Shaklee mengandungi Bioflavonoid?
Bagi para pengguna Vita-C Plus Shaklee (sama ada jenis Sustained Release mahupun Chewable), pasti biasa melihat perkataan “BIOFLAVONOID” tertera di label, kan?

Flavonoid adalah satu unsur larut air, dan sangat diperlukan untuk penyerapan vitamin C dan juga membolehkannya berfungsi dengan sempurna. Ia memberikan warna kuning dan oren pada buah-buahan sitrus (seperti lemon, buah oren, limau, dll)

Fungsi bioflavonoid :

πŸ‘ Mencegah vitamin C daripada termusnah oleh pengoksidaan.
πŸ‘ Menguatkan dinding kapilari/saluran darah, seterusnya mengelakkan pendarahan dan lebam-lebam daripada berlaku.
πŸ‘ Membantu membina rintangan terhadap sebarang jangkitan.
πŸ‘ Membantu mencegah dan juga menyembuhkan gusi berdarah.
πŸ‘ Meningkatkan fungsi dan penyerapan vitamin C.
πŸ‘ Membantu vitamin C dalam memastikan kesihatan tisu-tisu penghubung di dalam badan.
πŸ‘ Membantu memelihara paras kolesterol yang normal.
πŸ‘ Membantu melawan alahan/ Asthma, dll.

Tiada sebarang daily allowance (had yang dibenarkan untuk sehari) ditetapkan, namun majoriti pakar nutrisi bersetuju bahawa untuk setiap 500 mg vitamin C, kita memerlukan sekurang-kurangnya 100 mg bioflavonoid. Ia boleh didapati dengan mudah pada serat berwarna putih pada buah-buahan sitrus (yang saya yakin ramai juga akan cuba membuangnya seberapa banyak yang boleh sebelum makan buah tersebut), aprikot, beri hitam, ceri dan rose hips.

Kesemua suplemen vitamin C berfungsi lebih baik dengan kehadiran bioflavonoid. Namun, ia mudah termusnah oleh air, haba, memasak, cahaya, oksigen dan asap rokok.

Buat pengetahuan anda, Sustained Release Vita-C Plus Shaklee mengandungi 500mg vitamin C berpotensi tinggi yang dihasilkan daripada corn starch (sumber vitamin C semulajadi). Vitamin C yang dihasilkan ini mempunyai molekul yang sama seperti yang terdapat pada buah-buahan sitrus. Sistem “pelepasan masa” pada setiap tablet vitamin C Shaklee ini juga membolehkannya melepaskan vitamin C sedikit demi sedikit ke dalam tubuh untuk tempoh 5 jam bagi memastikan bekalan yang berterusan bila mana ia diperlukan. Ini adalah bersamaan dengan memakan sebiji setengah oren untuk setiap 5 jam~!

Sebenarnya, konsep Shaklee sangat mudah; ia menggunakan pelbagai pengetahuan teknologi dan kemajuan sains, untuk menghasilkan produk-produk bersumber daripada alam semulajadi bagi menyokong kesihatan manusia.

Jadi, Shaklee telah menambahkan 120mg Citrus Bioflovonoid Complex serta Rose Hips bagi setiap tablet Sustained Release Vita-C Plus, bagi memastikan ia mampu berfungsi dan diserap sepertimana vitamin C yang terdapat pada buah-buahan dan sayur-sayuran. Ini juga bagi mencegah kandungan vitamin C daripada teroksida dan musnah.

Caratomax Shaklee




Caratomax Shaklee dihasilkan dari karatenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina yang berfungsi untuk :
.
❤️Memelihara kesihatan yang baik
.
❤️Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan pertumbuhan tisu
.
❤️Membantu dalam memelihara kecantikan kulit dan selaput lendir
.
❤️Menghalang kanser dan penuaan
.
❤️Meredakan penyakit kulit
.
❤️Menghalang infeksi
.
❤️Mempertingkatkan penglihatan dengan menghasilkan 'visual ungu' yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap.
.
❤️Membantu mengurangkan masalah mata yang rabun dan kering.
.
❤️Membantu mengurangkan penyakit katarak dan glaucoma.
.
❤️Membantu mengatasi kelesuan mata akibat mengadap komputer dan smartphone terlalu lama.
.
❤️Membantu mengurangkan masalah mata lebam 'eye bag' gegelung lebam di bawah mata.
.
❤️Melindungi lapisan luar kornea mata.
.
❤️Sangat bagus untuk mereka yang kerap menggunakan komputer.

Esp Shaklee


  • Kenapa Soya Dipilih Sebagai Sumber Protein Untuk Membuat ESP?

  • 1) Protein soya dikenali sebagai protein lengkap kerana membekalkan kesemua asid amino yang diperlukan oleh tubuh badan kita. 

  • 2) Protein Soya juga adalah sumber protein bukan haiwan yang terbaik. 

  • 3) Protein Soya juga hampir tiada kandungan lemak dan kolesterol di dalamnya. 

  • 4) Protein Soya juga mempunyai kandungan protein yang sangat banyak untuk setiap hidangan.

  • Disebabkan soya ni tumbuhan yang paling kaya kandungan proteinnya, ia banyak dihasilkan dan dijadikan minuman. Peminat soya pun ramai kerana perisanya yang sedap. Tapi hati-hati ya kerana Soya yang dipasarkan di dunia ini, 90% daripadanya adalah soya yang telah diubahsuai genetiknya atau kita panggil Soya GMO. Kenapa diubahsuai genetik? Kerana nak memenuhi permintaan syarikat pengeluar dan pasaran untuk menghasilkan produk minuman yang berasaskan soya ini. Jadi untuk mass production, mereka ubahsuaikan genetiknya agar lebih bertahan daripada serangga dan lebih untung. 

Pilihlah esp shaklee... Selamat dari GMO

Vivix


Vivix merupakan makanan tambahan seperti sirap yang terhasil dari kandungan anggur muscadine, purple carrot, elderberry dan polygonum.Didalam vivix terdapat ramuan yang dipanggil RESVERATROL.

Mengikut kajian klinikal, Resveratrol sangat penting untuk memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas. Radikal bebas merupakan atom yang tidak stabil yang terhasil disebabkan pencemaran, cahaya matahari dan pembakaran lemak dalam badan. Ianya boleh menyebabkan pelbagai penyakit kronik

Antara manfaat Vivix ialah
.
πŸ‡ AWET MUDA - Vivix kaya dengan Resveratrol dan Polifenol yang sangat bagus bertindak sebagai anti-aging. So kalau amek Vivix dari usia muda ni, InshaAllah merasa lah nampak muda bila makin berusia nanti.
.
πŸ‡ KAWALAN GULA - Resveratrol dalam Vivix membantu mengekalkan paras insulin dan bantu elak pembentukan AGE protein.
.
πŸ‡ TURUN BERAT BADAN - Vivix membantu untuk meningkatkan metabolisme badan sekaligus membantu turunkan berat badan dengan sihat.
.
πŸ‡ TINGKAT KESIHATAN SECARA MENYELURUH - Secara asasnya, Vivix bertindak memperbetulkan sel dalam badan dari peringkat DNA. Bila sel sihat, organ sihat, sekaligus seluruh badan akan sihat.
.
πŸ‡ UNTUK MEREKA YANG TTC - Vivix boleh dijadikn salah satu ikhtiar, atas sebab yang di atas di mana Vivix membantu menyihatkan dari peringkat SEL, maka seluruh organ akan jadi sihat termasuk organ peranakan.
.
πŸ‡ CEPAT SEMBUHKAN LUKA - Untuk mereka yang luka czer ataupun jahitan, sangat disarankan untuk minum Vivix bagi percepatkan penyembuhan luka.
.
πŸ‡ KURANGKAN SAKIT PINGGANG & BELAKANG - Rata rata yang ambil Vivix selepas czer mengaku sakit pinggang dan belakang berkurang.
.
πŸ‡ANTI KERADANGAN - Membantu untuk kurangkan keradangan contohnya jerawat di kulit, atau keradangan dalam organ dan sel badan.
.
πŸ‡ MEMBANTU SAKIT AKIBAT PENUAAN - Bagus diamalkan untuk ibu ayah kita yang ada penyakit akibat penuaan. Vivix bukan ubat, sebaliknya bantu tingkatkan kesihatan tubuh badan secara optima bila sel badan sihat.

 Cuma RM35 sahaja untuk jadi ahli, automatik dapat harga murah untuk semua vitamin.


BAGAIMANA NAK BELI SHAKLEE PADA HARGA MURAH?

Ingin dapatkan Diskaun Harga Ahli 15%-33% daftar sekarang sebagai Ahli Shaklee dan nikmati potongan harga yang menjimatkan.

Klik untuk daftar sebagai Ahli Shaklee
==========
CARA ORDER:
===========
☎ Call/ SMS/WhatsApp


K

INGAT SHAKLEE
INGAT AHLIA HANAFI
JOM JAGA KESIHATAN😍

Bagaimana untuk hubungi saya?
  • Klik di link dibawah ini untuk sebarang pertanyaanπŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡



 Anda boleh DAFTAR AHLI SHAKLEE sekarang!

Mengapa mesti memilih Shaklee

✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
 Terbukti Berkesan
 Terbukti Semulajadi
 Terbukti Selamat
 Harga Mampu Milik
 Halal

Saya doakan kesihatan anda bertambah lebih baik, kita berusaha merawat Allah jualah yang menyembuhkan.





No comments:

Post a Comment

CARA PENGAMBILAN OSTENUTRIX SHAKLEE

Pengedar Shaklee Segamat:Cara Pengambilan OSTENUTRIX Shaklee Assalammalaikvvum Dan Salam Sejahtera Blog Kali ini saya nak kongsi...