Tuesday 16 June 2020

KERADANGAN PUNCA MASALAH PENYAKIT KRONIK

Pengedar Shaklee Segamat:Keradang Punca Masalah Penyakit Kronik

Assalammualaikum dan salam sejahtera

TIPS KESIHATAN

KERADANGAN PUNCA MASALAH PENYAKIT KRONIK

Tahukah kita apa persamaan antara masalah masalah sendi yang sukar digerakkan dan menjadi kaku (arthritis), rasa sakit otot (myalgia), alahan yang teruk, atau keadaan yang lebih serius seperti penyakit jantung, penyakit Alzheimer, dan beberapa jenis kanser?

Sakit-sakit ini berpunca dari masalah keradangan yang kronik.

Ramai pakar perubatan yang mendefinasi semula masalah sumbatan saluran jantung (coronary heart disease) yang merupakan punca kematian utama penyakit tidak berjangkit di Amerika Syarikat dan seluruh dunia, adalah berpunca dari keradangan pada saluran darah.

Mereka mula memperakui pemeriksaan C-reactive protein yang sangat sensitif 7 mengukur tahap keradangan dalam tubuh yang akhirnya berkait rapat dengan sakit jantung.

Bagi mereka yang mempunyai tahap C-reactive protein yang tinggi, bermakna mereka mempunyai risiko yang lebih tinggi mendapat serangan sakit jantung.

Sebelum ini kita hanya memahami keradangan (inflammation) sebagai sesuatu yang menyebabkan rasa sakit, kemerahan dan bengkak yang berlaku pada kecederaan yang akut.

Sebagai contoh jika seseorang tergelincir dan pergelangan kaki mengalami bengkakan, rasa sakit dan sendi tidak boleh digerakkan, kita faham ia adalah disebabkan keradangan sendi pergelangan kaki akibat kecederaan itu.

Tiada yang menyangka bahawa penyakit seperti diabetes, tekanan darah tinggi, sakit jantung, penyakit Alzheimer, dan beberapa jenis kanser yang lain berpunca dari masalah keradangan.

Walaupun penyakit-penyakit tersebut melibatkan organ-organ berbeza dan memberikan tanda-tanda yang tidak sama, tetapi penyakit-penyakit ini berpunca dari masalah keradangan yang kronik.

Sebab itu ramai yang mempunyai beberapa jenis penyakit dalam satu masa. Malah dikatakan penyakit diabetes, kolesterol yang tinggi, tekanan darah tinggi dan gout adalah penyakit empat serangkai yang akan menyerang seseorang pesakit satu persatu kerana pesakit ini mengalami keradangan yang kronik.

Ada orang yang mengalami diabetes dulu, kemudian datang penyakit lain. Ada pula yang datang penyakit gout dulu sebelum datang penyakit yang lain.

Penyakit ini datang serentak secara senyap dan satu demi satu. Inilah dia yang digambarkan sebagai Sindrom Keradangan.




Cuma RM35 sahaja untuk jadi ahli, automatik dapat harga murah untuk semua vitamin.


BAGAIMANA NAK BELI SHAKLEE PADA HARGA MURAH?

Ingin dapatkan Diskaun Harga Ahli 15%-33% daftar sekarang sebagai Ahli Shaklee dan nikmati potongan harga yang menjimatkan.

Klik untuk daftar sebagai Ahli Shaklee
==========
CARA ORDER:
===========
☎ Call/ SMS/WhatsApp


K

INGAT SHAKLEE
INGAT AHLIA HANAFI
JOM JAGA KESIHATAN😍

Bagaimana untuk hubungi saya?
  • Klik di link dibawah ini untuk sebarang pertanyaan👇👇👇



 Anda boleh DAFTAR AHLI SHAKLEE sekarang!

Mengapa mesti memilih Shaklee

✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
 Terbukti Berkesan
 Terbukti Semulajadi
 Terbukti Selamat
 Harga Mampu Milik
 Halal

Saya doakan kesihatan anda bertambah lebih baik, kita berusaha merawat Allah jualah yang menyembuhkan.






































No comments:

Post a Comment

CARA PENGAMBILAN OSTENUTRIX SHAKLEE

Pengedar Shaklee Segamat:Cara Pengambilan OSTENUTRIX Shaklee Assalammalaikvvum Dan Salam Sejahtera Blog Kali ini saya nak kongsi...