Thursday 12 April 2018

PENGEDAR SHAKLEE SEGAMAT:ATASI MASALAH KEPUTIHAN

Assalammualaikum dan salam sejahtera

Pengedar Shaklee Segamat:ATASI MASALAH KEPUTIHAN

Di kalangan wanita kebiasaannya ada masalah keputihan.Gaya hidup dan cara permakanan menjadi faktor mengapa wanita sering mengalami masalah keputihan.

Antara faktor-faktor keputihan:


1) Pada masa yang subur – Pada waktu subur tubuh wanita akan giat menghasilkan hormon estrogen akibatnya lendir yang dihasilkan vagina akan lebih banyak dari biasa.

2) Ketika hamil – Ketika hamil hormon estrogen lebih dikeluarkan dan pada waktu itu keputihan penting untuk menjaga kelembapan sekaligus meningkatkan persediaan vagina melakukan peregangan ketika waktu untuk melahirkan.

3) Saat teransang – Lendir di vagina akan lebih banyak keluar jika wanita terangsang secara seksual. Cairan yang keluar ini berfungsi sebagai pelincir yang membantu saat melakukan hubungan seksual.

4) Berat badan yang berlebihan – Apabila lemak terlalu banyak di kaki atau celah paha dan kelangkang ini akan menjadikan kawasan tadi lembab dan ini memudahkan kulat membiak dan keputihan akan terjadi.

5) Minum/makan antibiotik dalam dos tinggi – Dalam vagina terdapat bakteria yang bertugas menstabilkan keasidan pH vagina agar tetap dalam keadaan asid.

Antibiotik yang diambil secara berlebihan akan membunuh bakteria berguna tadi dan ini akan merosakkan kestabilan pH vagina dan akan menyebabkan kulat dan bakteria berkembang baik
dan menyebabkan keputihan.

Masalah keputihan tidak normal (berpenyakit) harus di atasi dengan segera. Ambil langkah pencegahan mahupun lakukan rawatan. Terus berjumpa dengan doktor sekiranya anda mendapati tanda keputihan anda semakin teruk.

Sudah semakin tak selesa dengan keputihan yang anda alami? Tercari-cari produk yang bersesuaian dan tidak mendatangkan kesan sampingan?

Shaklee juga turut menyediakan produk yang dapat mengurangkan dan mengatasi masalah keputihan kita iaitu Alfalfa Complex dan Garlic Complex.





Bagaimana untuk hubungi saya?
Klik di link dibawah ini untuk sebarang pertanyaan👇👇👇

Mengapa mesti memilih Shaklee

✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
 Terbukti Berkesan
 Terbukti Semulajadi
 Terbukti Selamat
 Harga Mampu Milik
 Halal

Saya doakan kesihatan anda bertambah lebih baik, kita berusaha merawat Allah jualah yang menyembuhkan.





COD SEGAMAT, JALAN TEMENGGUNG, BERATA, LUBUK BATU, GEMEREH, KG TASIK ALAI, BULOH KASAP, TAMAN SERI SERULING, TAMAN SERULING, TAMAN MEWAH, TAMAN REBANA, TAMAN MUHIBAH, BATU ANAM, TAMAN YAYASAN, KG JABI, JALAN PEMUDA, SEMENANJUNG MALAYSIA, SABAH DAN SARAWAK, BRUNEI

~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~
♡♡Ahlia Hanafi
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 1117892]
♡♡ Contact No : 019-7701358
♡♡ Email : ahliahanafi@gmail. om
♡♡Facebook: Ahlia Hanafi
Blog:www.ahzvitamin.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

CARA PENGAMBILAN OSTENUTRIX SHAKLEE

Pengedar Shaklee Segamat:Cara Pengambilan OSTENUTRIX Shaklee Assalammalaikvvum Dan Salam Sejahtera Blog Kali ini saya nak kongsi...